Proč inzerovat právě u nás? I vy můžete inzerovat na největším zpravodajském webu v západních Čechách

Trilogie „Sparta v Plzni“ končí rvačkou ve vlaku cestou domů

Včera večer se nám ozval čtenář, že cestuje do Prahy vlakem společně s fans Sparty a tak nám podával informace jak celá cesta probíhá.

2. listopadu 2015 09:09 , aktualizace 09:09

Včera jsme poprvé o Spartě informovali, když cestou poničili vagon a zapříčinili zpoždění vlaku, zde:Sparta dorazila. Cena: Poničený a odstavený vagon a zpožděný vlak


Podruhé jsme informovali o policejním opatření, které fanouškům zabránilo vtrhnout do ulic, více zde:Sparta po dvojité prohře opouští Plzeň

A do třetice tedy můžeme informovat o cestě zpět, díky pohotovému čtenáři:


Jsem bývalý policista, který vás pravidelně čte, takže jsem byl informován o tom, co Sparta v Plzni vyvádí, ale nepočítal jsem s tím, že si vyberu zrovna vlak, kterým se budou fanoušci vracet.

Po zkušenosti s cestou sem, se policie na zpáteční cestě na agresivní fanoušky pořádně připravila a z každé strany posledního vagonu bylo jedno družstvo SPJ a dva policisté z oddělení Metro.

Cesta ubíhala, většina z fanoušků byla unavená, opilá a v klidu, jen občas hulákali „Spartááá“, to zřejmě kdyby o nich ještě někdo nevěděl. Někteří se snažili přítomné policisty vyprovokovat různými posměšky a posunky, ale profíci se nedali.

První vážnější incident nastal asi v polovině cesty, když se jednomu z fanoušků povedlo vypnout veškeré osvětlení vagonu, nastal řev a všichni chtěli využít tmy na páchání nekalostí, jenže policisté okamžitě vstoupili do prostoru a rozsvítili osobní svítilny, tím drželi fans v klidu, dokud se zase neobnovila dodávka proudu a vagon se nerozsvítil.
Asi 10 minut před příjezdem do stanice Praha - Smíchov došlo mezi opilými fanoušky ke konfliktu a rvačce - padly tři rány pěstí v chodbičce vagonu, na což velmi rychle zareagovala obě družstva SPJ a rázným nástupem konflikt ukončila. Dokonce se mi podařilo jednoho z rváčů bezpečně poznat u vás na fotce a zajímavé je, že tento fanoušek měl u sebe profesionální protiúderové rukavice, což je na fotbalový zápas bezesporu zajímavý doplněk.

Další cesta až do Prahy již byla v klidu.“


KRIMI-PLZEŇ děkuje za skvělou reportáž!


Doplňujeme:

SPJ - Speciální pořádková jednotka

Speciální pořádková jednotka tvoří samostatný odbor v rámci vnější služby Krajského ředitelství policie hl.m. Prahy. Při své činnosti se SPJ řídí bezpečnostními typovými plány, pokyny krizových štábů, nebo plní úkoly v rámci integrovaného záchranného systému.

Při zabezpečení akceschopnosti může být SPJ použita k posílení přímého výkonu služby pořádkové policie. Posilování výkonu služby se provádí v místech největšího výskytu trestné činnosti nebo v místech narušení veřejného pořádku. Podílí se na výkonu služby v případech mimořádných událostí, živelných pohrom, katastrof a průmyslových havárií, sportovních, kulturních akcí a při pátrání po osobách a věcech, které svým rozsahem a charakterem vyžadují nasazení většího počtu sil a prostředků Policie České republiky, zejména v rámci bezpečnostních opatření nebo při plnění úkolů integrovaného záchranného systému, ale i v jiných krajích České republiky.

Zúčastňuje se pátracích a kontrolních akcí a posiluje výkon hlídkové nebo jiné služby v rámci hl.m. Prahy. Nedílnou součástí činnosti útvaru je výcvik a příprava, v jejichž rámci jsou policisté po všech stránkách vystavováni situacím, které mohou z charakteru integrovaného záchranného systému vyplynout. Spolupracuje s Městským soudem při rizikových soudních líčeních, s Českou národní bankou při převozu cenin, s mimoresortními organizacemi při zajišťování kulturních a společenských akcí, s ukázkami činnosti Policie ČR, s Armádou ČR při zajišťování bezpečnosti objektu RFE, s ÚOOZ a dalšími složkami v rámci PČR

Oddělení Metro

Oddělení Metro je útvarem, který vykonává převážně hlídkovou službu - dohled nad bezpečností přepravou v pražském metru, dohled nad dodržováním Městského přepravního řádu a předpisů týkajících se bezpečnosti provozu metra a veřejný pořádek, a to ve veřejně přístupných prostorách metra, vestibulech, podchodech, depech, v okolí větracích šachet, ale i včetně veřejnosti nepřístupných prostor metra.

Mezi další činnost patří přijímání telefonické informace od občanů, pomocí specifického zařízení Hláska (obdoba linky 158), zajištění místa nehody v metru a provedení prvotních a neodkladných úkonů (např. pády cestujících na eskalátorech se zraněním, pády do kolejiště, dopravní nehody v metru …), pátrání po hledaných a pohřešovaných osobách a věcech. K dalším úkolům oddělení patří v rámci dozorčí služby sledování a obsluha kamerového systému, který umožňuje sledování a záznam situace v metru.

Oddělení Metro dále spolupracje s pracovníky Dopravního podniku a Městskou policií. Že ani tento úkol není vždy jednoduchý, dokazuje případ z roku 2002, kdy ve stanici Muzeum byl při zákroku proti agresivnímu pachateli, který ohrožoval cestující, smrtelně zraněn poručík Ján Mato.