V minulém týdnu jsme se dozvěděli, že jedna z větších pracovních agentur podnikajících v Plzni, konkrétně agentura Danox, dluží svým zaměstnancům výplaty za září a částečně i za říjen a věřitelů má být kolem dvou stovek v různých firmách, kam své zaměstnance dodává.
Na tuto agenturu jsme se tedy vyrazili přeptat a informace jsou více než zajímavé: „Tato agentura během posledních několika let mění jak název, tak obchodní status a jeden ze členů představenstva p. Daňo je nezvěstný, nekomunikuje a tedy údajně nemůže podepisovat platby,“ uvedl náš zdroj z firmy Škoda Transportation s tím, že se proslýchá, že Danox právě kvůli dluhům ve Škoda Transportation končí. Také jsme se dozvěděli, že firma Danox měla být už v loňském listopadu vyšetřována kriminální policií a někteří její zaměstnanci byli postupně zváni k výslechu. S firmou Danox jsme se samozřejmě pokusili spojit, ale bezvýsledně, všechny jejich telefony jsou hluché.
Dosud zjištěnému odpovídá i informace od jednoho ze zaměstnanců agentury Danox: „V půlce září nám oznámili, že slovenská agentura Danox ve Škoda Transportation bude končit, a že pokud nadále chceme vykonávat svou práci, musíme přejít pod novou, také slovenskou agenturu - Markmont, a byla nám připravena výpověď z Danoxu, datovaná dva měsíce zpětně!
Markmont ale sídlí také v Plzni, dokonce ve stejné budově v Korandově ulici 14 a vystupují za ní stejní lidé jako za agenturu Danox, takže se nám to od začátku zdálo jako podvod. Ale nedalo se nic dělat a k prvnímu říjnu jsme tedy nastoupili do práce již pod agenturou Markmont,“ sdělil nám muž, který si nepřeje zveřejnit svou totožnost.
K otázce ohledně výplat uvedl: “Nejenom, že nám Danox nevyplatil výplatu za září a náhradu dovolených, ale ani jsme za září nedostali výplatní pásku. Když jsme se na to na firmě ptali, bylo nám formou SMS sděleno, že se nemusíme bát, že nám výplatu nahradí Markmont. To nám pak potvrdil i pan Chromec, což bylo dost zvláštní, protože jednal za Markmont, ale předtím s námi jednal jako člen představenstva Danoxu.“
Další zaměstnanec nám pak sdělil, že následně bylo oznámeno zaměstnancům, kteří se rozhodli od Markmontu odejít, že na výplatu za září nemají nárok, ačkoli vše poctivě odpracovali, zatímco těm, kteří se rozhodli zůstat, byla vyplacena záloha ve výši 5000 korun a zároveň jim byla k podpisu předložena plná moc panu Chromcovi na vymáhání chybějící výplaty po firmě Danox.
„Zálohu na kompenzaci výplaty za září nám ale strhli z výplaty za říjen!“ dodala další zaměstnankyně a doplnila, že těm, kteří za podpory vedení Škoda Transportation přešli pod jiné personální agentury, tak chybí pouze výplata za září a náhrada dovolených, což u některých dělá celkem dvacet až třicet tisíc, ale výplatu za říjen už měli v pořádku. „Těm, kteří u Markmontu zůstali v říjnové výplatě chybí hodiny, přesčasy, náhrada za svátek a samozřejmě i ona záloha 5000, která měla být kompenzací za chybějící výplatu za měsíc září.“ doplnil muž.
Víte o prapodivných praktikách těchto firem? Máte dokumenty? Ozvěte se nám!
Jaké problémy sem agentury přinášejí?