Dnes před pátou hodinou odpoledne vyjížděli hasiči k Úlicím, kde došlo k požáru osobního vozu Hyundai Getz. To mělo podle oznamovatele začít hořet již za jízdy a od hořícího vozu poté chytila i část pole.
Přivolaní hasiči uhasili vůz i pole a na místo byl povolán vyšetřovatel, aby určil příčinu požáru.
Podle tiskového mluvčího hasičů nebyl při požáru nikdo zraněn.
Hasicí přístroj v autě
“Raději ho budu mít a nepoužiji, než abych ho neměl a v případě nouze mi scházel. “
Některé evropské státy mají ve svých vyhláškách zanesenou povinnost vozit v autě hasicí přístroj. Ačkoliv u nás taková povinnost u osobních automobilů neplatí, mnoho řidičů si hasicí přístroj pořídí dobrovolně.
Hasiči takový přístup chválí. Když totiž hasiči dorazí k požáru osobního vozu, většinou hasí už jen bezcenný vrak, požár vozu se totiž šíří nesmírně rychle a o budoucnosti Vašeho vozu rozhodují první minuty.
Průběh požáru auta je většinou stejný. Jedete, cítíte pach spáleného plastu a možná zaznamenáte i kouř zpod kapoty. Zastavíte a zjistíte, že kouře je čím dál víc. Když víko motoru zvednete, plameny, nejčastěji vzniklé vadnou elektroinstalací, vyrazí s novou chutí, protože se posílily kyslíkem.
Pokud se vám nepodaří hasicím přístrojem uhasit požár hned v zárodku, naberou plameny rychle na síle a od pěti minut po vzplanutí požáru už bývá auto prakticky nezachránitelné.
Jak účinný je hasicí přístroj při hašení požáru auta jsme pro Vás vyzkoušeli. Připravili jsme maketu motoru (železné díly, hadičky a dráty, vše v plechové bedně kryté kapotou a samozřejmě řádně zalité benzínem).
Náš figurant se nejprve pokusí oheň uhasit dekou, což většinou bývá jediná vhodná věc, kterou v autě máme a druhý pak použije námi doporučený hasicí přístroj. Podívejte se sami, jak to dopadne.
Foto: Hasiči