Proč inzerovat právě u nás? I vy můžete inzerovat na největším zpravodajském webu v západních Čechách

V Áčkách nám vrátili peníze, moc děkujeme redakci za pomoc!

"V Áčkách nás podvedli," - KONEC KAUZY

6. ledna 2018 17:40 , aktualizace 17:56

Partner článku – Advokátní kancelář CINK a partneři

Pěkný den celé Vaší redakci,
     tak penízky už máme zpět, v Áčkách nebo jak se ti druzí prodejci vlastně jmenují nám nabídli výběr jiného vozu, ale nevybrali jsme si, takže nám následující den vrátili naše peníze.
     Vše proběhlo kupodivu v pořádku a rychle, a tak nyní ještě sehnat nové auto, ale rozhodně už asi ne z bazaru. Moc a moc děkuji za pomoc Vaší redakci, myslím, že bez zveřejnění Vašeho článku jsme dodnes bez auta i bez peněz, takže ještě jednou moc děkuji.
     Přeji celé Vaší redakci ať se vše daří a spousty úspěšných kauz.
                                                                                                                      Vaše čtenářka Zuzana


Jak kauza probíhala? Pro připomenutí, vše začalo tímto mailem dne 19.12.:
Dobrý den,
     už jsem moc zoufalá a tak se zkusím obrátit i na Vaši redakci. Možná by zveřejnění článku nějak pomohlo. Před třemi týdny, přesně 1. 12. jsme koupili v AAA v Černicich auto. S autem jsme ujeli sotva 10km od prodejny, od té doby je nepojízdné a nelze nastartovat. Je to Renault na kartu a ta čtečka té karty absolutně nereaguje.
      Na prodejně se s námi vůbec nechtěli bavit, že prý vše vyřizuje Praha. Tam už jsem volala dvakrát a stále nic, jen že se ozvou.
       Manžel je plně invalidní a máme dvě děti. Smutné je, že auto nám koupila babička k vánocům, abychom se dostali s manželem za doktory a teď nemáme nic.
      Nikdo se s námi nebaví, právníka si nemůžeme dovolit a já nevím už jak dál postupovat. Je to nehorázné jak miliardová společnost dokáže okrást invalidu.

                                            S pozdravem a prosbou o pomoc Vaše čtenářka
(jméno má redakce k dispozici)

1) Případ jsme zkonzultovali s naším právníkem a dne 22. 12. vydali rady, jak má zákazník v podobném případě postupovat, jsou uvedeny níže.

2) Po vydání článku nás kontaktovali hned dva právníci společnosti AAA, kteří nás vyzvali k odstranění článku a uvedli: "Dle mě známých informací nebylo uvedené vozidlo prodáno zákazníkovi společností AAA Auto International a.s., ale společností Auto Diskont. Společnost AAA Auto International a.s. tak nemá s uvedenou reklamací nic společného, jak nesprávně uvádíte ve Vašem článku."
     Co na to poškozená žena: "Je to nesmysl, auto jsme byli koupit v Áčkách v Černicích a jednali s jejich prodejcem, na smlouvě je sice napsáno Auto Diskont, ale při reklamaci mě řekli, že mám volat na linku AAA Auto Praha, kde také reklamaci normálně přijali. Jak tedy mám poznat kdo je kdo?"

3) Ačkoli tedy dle jejich vlastního tvrzení právníci AAA nemají s tímto případem nic společného, kupodivu dále uvádějí: "Není též pravdou, že by se zákazníkem nikdo nekomunikoval. Pokud je mi známo, tak prodávající (red: který tedy ale?) k reklamaci přistupuje zcela standardním způsobem nikterak neporušujícím právní předpisy a hledá pro zákazníka nejvhodnější řešení dané reklamace. Ze zákona má prodejce lhůtu k vyřízení reklamace v délce trvání 30 dní."
     Co na to poškozená žena: "To je další nesmysl, ještě před vydáním vašeho článku nám totiž přišlo rozhodnutí o zamítnutí reklamace, kde se uvádí: "Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tím souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za něž prodávající odpovídá a proto prodávající reklamaci zamítá..." - zjednodušeně řečeno, fakt, že auto ujede 10 km a umře, není dostatečný důvod k reklamaci!

4) Článek ale asi pomohl, protože někdo poškozené ženě dnes napsal, že jí bude auto bezplatně vyměněné za jiné. Paní nám dnes napsala: "Právě nás kontaktovali z AAA. Že pokud tam k nim auto odtáhneme, tak nám ho vymění za jiné, prý pojízdné!
Děkujeme moc celé Vaší redakci za účinnou pomoc!"

     My se ale už neodvažujeme napsat, že volali z Áček, nechceme mít na krku další výhrůžky žalobou, takže raději píšeme, že paní volal Ježíšek...

     Paní Zuzaně přejeme mnoho šťastně ujetých kilometrů v novém autě a jí, právníkům a společnostem AAA Auto International a.s. a Auto Diskont pak krásné, klidné a nerušené vánoce.

Původní dopis jsme předali odborníkovi - advokátu Mgr. Ing. Pavlu Cinkovi z advokátní kanceláře CINK a partneři.

Pane magistře, jak je to s reklamací? Je popsaný postup prodejce v pořádku?

     Byť neznám podrobnosti případu mohu jednoznačně říci, že popsaný postup v pořádku není. Prodejce je povinen reklamaci přijmout přímo na provozovně, kde bylo vozidlo prodáno, a nemůže se dovolávat toho, že není k řešení této reklamace kompetentní.
     Ostatně dle platné právní úpravy musí být osoba pověřená vyřizováním reklamací v provozovně přítomna po celou otevírací dobu a musí reklamaci přijmout.

Jak tedy ve věci postupovat?

     Určitě je třeba na reklamaci trvat a pokud nebude reklamace vyřízena doporučuji opatřit si dostatek důkazů o tom, že prodejce reklamaci odmítl řešit a další kroky již činit písemnou formou, ideálně prostřednictvím právního zástupce.
     Rovněž doporučuji navštívit autorizovaný servis či přímo soudního znalce a vady vozidla zdokumentovat. Pakliže vozidlo vykazuje vady tak má kupující nárok na slevu. V případě podstatných vad může i požadovat vrácení peněz.

Je takovýto postup prodejce obvyklý?

     Tak dle popisu čtenáře obvyklý určitě není, je ale bohužel je pravdou, že případy koupě nefunkčního vozidla či vozidla s vadami od autobazaru řešíme poměrně často a situace, kdy autobazar vady neuzná a případ končí u soudu, není rozhodně ojedinělá.
     K soudům řešícím odpovědnost prodávajícího za vady prodávaného vozidla chodíme často ve většině případů jsme v takovýchto řízeních úspěšní. Současná právní úprava umožňuje ve většině případů situaci efektivně řešit a náhrady se domoci, je však třeba situaci nepodcenit a vady řešit včas a za pomoci odborníků.

A co poradit dalším kupujícím aby se do takovéto situace nedostali?

     Tak v zásadě spolehlivě pomohou 2 základní rady - před koupí vozidla si prodávajícího pokud se jedná o obchodníka s vozidly prověřit na internetu (recenze ostatních kupujících hodně napoví) a dále vozidlo kupovat s odborníkem - automechanik nebo přímo soudní znalec většinou spolehlivě poznají, zda je vozidlo v pořádku či zda prodávající nějaké vady neskrývá. I když ani takovýto postup není stoprocentní, dle mé zkušenosti 90% případů prodeje problémového vozidla zpravidla odhalí.

     Případ určitě budeme sledovat dál a paní se pokusíme my i odborníci pomoct.



Advokátní kancelář CINK a partneři

Advokáti sídlící v centru Plzně specializující se mj. na rodinné právo, trestní právo, občanské právo a řadu dalších oblastí. Rádi Vám poradíme s řešením Vašeho problému, připravíme či zkontrolujeme dokumenty, zastoupíme Vás v soudních sporech či řízeních před správními orgány.