Foto Video

Zneužití tísňové linky i nezapomenutelný telefonát

Střet s muslimem nebo muflonem, mindráky třiapadesátiletého muže i citelné sankce za zneužití tísňových linek

Autor: Jana Holá čtvrtek 17. července 12:14 , aktualizace 13:38


     Operační středisko policie v Plzeňském kraji muselo v uplynulých dnech řešit sérii nevhodných telefonátů na linku 158. Volajícím byl třiapadesátiletý muž z Klatov, který podle policie opakovaně volal, křičel do telefonu a hrubě urážel operační důstojníky. 

     "Zjistit jeho totožnost nedalo kolegům mnoho práce, jelikož se jedná o muže, který se tohoto jednání dopouští opakovaně. Jeho hovory nemají povahu tísňového volání, do telefonu si stěžuje, křičí a nešetří nadávkami. Tímto jednáním blokuje linku těm, kteří se nachází v tísni a potřebují naši pomoc," uvedla mluvčí policie s tím, že policisté toto jednání vyhodnotili jako přestupek zneužití tísňové linky a vzhledem k vulgaritám na adresu policistů pak i jako přestupek znevážení postavení úřední osoby, proto věc postoupí správnímu orgánu, který se bude zabývat dalším projednáním.

Sankce za zneužití tísňové linky

     Lidé zneužívající tísňové linky se vystavují nejen hrozbě citelného finančního postihu, ale navíc si zřejmě ani neuvědomují, že zatímco zcela zbytečně blokují linku tísňového volání, rychlou pomoc policistů potřebuje někdo jiný. Pokud se podobná zlomyslná volání na tísňovou linku opakují, nebo pokud musí policie naprosto zbytečně vynaložit náklady spojené s vysláním výjezdu specialistů na místo, kde k ničemu nedošlo, případ je řešen jako přestupek a oznamuje se Českému telekomunikačnímu úřadu. Ten může volajícímu v přestupkovém řízení uložit pokutu až 200 000 korun. Pokud se přestupce takového jednání dopustí opakovaně během dvou let, částka sankce může být dokonce až dvojnásobná.

Práce na operačním středisku

     Práce na operačním středisku policie je nedílnou součástí fungování celé policejní služby a vyžaduje rychlé rozhodování i silnou odolnost vůči stresu. Zkušení policisté v nepřetržitém režimu přijímají tísňová volání na lince 158, vyhodnocují jejich závažnost, koordinují zásahy hlídek v terénu a současně komunikují s dalšími složkami integrovaného záchranného systému. 
     Práce mimo jiné zahrnuje i obsluhu moderních technologií, radiostanic, kamerových systémů, databází osob i vozidel, a také pečlivé vedení záznamů o každém přijatém hovoru i provedeném zásahu. 
     "Operační důstojníci, kteří přijímají hovory na tísňové lince policie, jsou vyškolení profesionálové, kteří každý den vyhodnocují až stovky hovorů od volajících, kteří se nachází v krizové situaci. Dopravní nehoda, loupež, domácí násilí nebo například ztracené dítě, ve všech případech jsou připraveni volajícím pomoci, vyslat k nim hlídku a poskytnout potřebné informace," doplnila informace o provozu tísňové linky policejní mluvčí.

Střet s muslimem nebo muflonem

     Práce na operačním středisku policie může ale občas přinést i úsměvné okamžiky, jako například tento památný telefonát.


     


Publico

Médium pro ty, kteří se chtějí rychle zorientovat v záplavě zpráv. Stručně, věcně, včas. Taková je vize nového mediálního projektu Publico. Pravidelné newslettery a web. Neříkáme, co si máte myslet. Ale přinášíme to nejzásadnější, co byste měli vědět, abyste si mohli udělat obrázek sami.