Proč inzerovat právě u nás? I vy můžete inzerovat na největším zpravodajském webu v západních Čechách
Foto

Dnes podáte, zítra ztratíme

To, že si zboží objednáte a zaplatíte ještě nemusí znamenat, že ho opravdu dostanete

10. února 2017 11:24 , aktualizace 19:39

Partner článku – Advokátní kancelář CINK a partneři

     Minulý týden nás kontaktoval muž s dotazem jak postupovat, když mu Česká pošta ztratila balík. Pan Láďa si přes Aliexpress objednal několik zásilek, které předem zaplatil a už jen čekal na doručení. K tomu docházelo postupně, ale poslední balíček ne a ne dorazit, ačkoli již bylo po termínu doručení.

     Láďa se tedy telefonicky obrátil na poštu, kde mu bylo oznámeno, že i tento balíček mu byl už před pár dny doručen, ačkoli on o tom nic neví.
     Několika dalšími telefony se Láďa postupně dopátral informace, že jeho balíček byl zanechán u jakési paní Šebkové, kterou on ale nezná. Když se rozčílil, proč balík na jeho jméno má jakási Šebková, bylo mu vysvětleno, že poštovní doručovatel může takovouto zásilku zanechat u kteréhokoli ze sousedů. Láďa tedy prošel celý dům, ve kterém se nachází 12 bytů a vyptával se na paní Šebkovou, čímž zjistil, že zde žádná nebydlí a nikdy nebydlela.

     Pošta mu také sdělila, který den a v kolik hodil pošťák balík Šebkové vydal a vzhledem k tomu, že dům je pod kamerami, poprosil správce domu o vydání kamerového záznamu. Na tom ovšem žádný pošťák v domě ten den vůbec zachycen nebyl.

     Po týdnu hraní si na detektiva se už zoufalý muž obrátil na naši redakci, zda nedokážeme pomoci, že již neví co má dělat. My jsme tedy s Láďou vyrazili přímo na vedení pošty se zeptat, jak je to s jeho zaplaceným a údajně doručeným balíčkem doopravdy.

     Vedoucí, se kterou jsme se bavili, byla velmi ochotná a slíbila věc vyřešit, samozřejmě jsme ji upozornili na to, že o tomto případu budeme psát reportáž.
     Pouhých 45 minut po návštěvě pošty nám volal šťastný Láďa, že mu vedoucí telefonicky sdělila, že balíček byl doručen do obchodu o dva domy vedle. Proč tuto informaci nedokázali zjistit celý minulý týden již ale nevysvětlili. Pan Láďa tedy vyrazil do onoho obchodu, kde balíček opravdu už více než týden byl. Majitelka obchodu pro změnu zase neznala pana Láďu, ale naštěstí byla poctivá a tak tam balík týden ležel a čekal na svého majitele, který měl podle doručovatelova sdělení při předání zásilky o tomto způsobu doručení vědět.

     Pošta na tomto způsobu doručování vašich zásilek neshledává nic špatného. Vám tak můžeme pouze poradit, že pokud čekáte balíček a on stále nejde, mohl být dle České pošty už dávno předán komukoli náhodnému v okruhu sto metrů.

     Na to jak postupovat v podobných případech jsme se zeptali našich partnerů z Advokátní kanceláře CINK a partneři : "Pokud doručovaná zásilka nedojde, je na místě se v první řadě obrátit na doručovatele, v tomto případě Českou poštu, s reklamací a doručovatel by se měl vyjádřit, jakým způsobem bylo se zásilkou naloženo.
     Pokud se ani takto zásilka nedohledá, je třeba oslovit firmu, která zboží posílala. Ta totiž má smluvní vztah s doručovatelem (poštou) a může ho zažalovat. Případné trestní oznámení může samozřejmě podat i adresát, ale většinou to udělá firma, která zboží posílala a zákazníkovi vrátí peníze. Náhradu škody pak vymáhá po doručovateli."




Advokátní kancelář CINK a partneři

Advokáti sídlící v centru Plzně specializující se mj. na rodinné právo, trestní právo, občanské právo a řadu dalších oblastí. Rádi Vám poradíme s řešením Vašeho problému, připravíme či zkontrolujeme dokumenty, zastoupíme Vás v soudních sporech či řízeních před správními orgány.