Proč inzerovat právě u nás? I vy můžete inzerovat na největším zpravodajském webu v západních Čechách

Plzeňané si mohou opět zavolat o pomoc

Více než sto dobrovolníků denně vyráží na pomoc potřebným

2. listopadu 2020 16:52 , aktualizace 17:00

     V Plzni opět funguje linka pomoci. Lidé, především senioři, kteří potřebují nakoupit, vyvenčit psa, vyzvednout léky nebo pomoci s jinými neodkladnými záležitostmi, mohou volat na telefonní číslo 374 790 399, a to ve všední dny vždy od 9 do 15 hodin.

     „Už na jaře, hned v prvních dnech koronavirové krize, město Plzeň spolu s Mezigeneračním a dobrovolnickým centrem TOTEM, z. s., zřídilo linku pomoci. Obyvatelé Plzně, především senioři, si mohli zavolat o pomoc. Dobrovolníci jim například přinesli nákup nebo vyzvedli léky. Linka pomoci funguje i nyní, i když na jiném telefonním čísle než na jaře. Opět ji zřizuje centrum TOTEM, z. s., za naší podpory,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa a upozornil, že o pomoc si na lince 374 790 399 mohou říci nejen senioři, ale také například matky samoživitelky, lidé, kteří žijí osamoceně či se ocitli v nějaké obtížné situaci, kterou neumí sami vyřešit.
     „V tuto chvíli je zapojeno 130 dobrovolníků a denně vyřídíme několik desítek požadavků, poptávka však narůstá,“ informovala ředitelka Mezigeneračního a dobrovolnického centra TOTEM, z. s., Vlasta Faiferlíková. Dodala, že volající potřebují nakoupit či vyzvednout léky, ale také se velmi často chtějí ujistit, že služba funguje a pokud se opravdu ocitnou v nouzi, tak na lince 374 790 399 pomoc najdou.

Jak linka pomoci funguje?

     Na linku je možné volat ve všední dny od 9 do 15 hodin. Pracovník na telefonu převezme požadavek a volajícího informuje, aby si například připravil seznam nákupu či recepty na léky a také peníze, které vloží do obálky. Dobrovolník, který se dostaví nejpozději druhý den po zavolání, má na sobě roušku i rukavice. Prokáže se speciální průkazkou se svým jménem. Od toho, kdo o pomoc žádá, převezme seznam i obálku s penězi a odejde nakoupit.
      Poté se vrátí ke klientovi a nákup, účtenku a zbytek peněz mu předá. Kontakt je minimální, dobrovolník do domácnosti nevstupuje. Když je požadavek vyřízen, dobrovolník o tom informuje koordinátora linky pomoci. Může se také stát, že se dobrovolník na konkrétního seniora či člověka v nouzi napojí, pomáhá mu dlouhodobě a na pomoci se domlouvají mezi sebou. Vždy ale koordinátorovi hlásí, když konkrétní požadavek splní.



Mraknet

Společnost zaměřená na montáž, servis a poskytování internetového připojení vč. mnoha dalších služeb jako je telefon, televize, kamerové systémy, servery. Prioritou společnosti je kvalita a špičková péče o zákazníka.