Drážní hasiči včera v deset hodin dopoledne vyjížděli k portálu Chlum Ejpovického tunelu k "požáru parní lokomotivy". Tento zásah byl rozloučením a zároveň symbolickým posledním výjezdem velitele JPO HZS Správy železnic Plzeň Josefa "Pepína" Čapka.
Velitele Čapka i jednotku Drážních hasičů Plzeň jsme již představovali v článku Speciální hasiči pro speciální případy, ve kterém jsme vysvětlili kdo jsou drážní hasiči i jakou nezastupitelnou úlohu v požární ochraně zastávají.
Velitel Čapek nastoupil ke sboru v roce 1992 a postupně se vypracoval nejprve na velitele směny a v roce 2016 dokonce na velitele stanice. Podle kolegů se mimo mnoha a mnoha dalších věcí velkou měrou zasloužil o rozsáhlou modernizaci techniky i výstroje jednotky, což všichni jeho podřízení velmi oceňují.
Svou kariéru u Drážních hasičů (dříve hasiči Správy železniční dopravní cesty) pak letos v lednu zakončil odchodem do zaslouženého důchodu.
K včerejšímu rozloučení drážní hasiči pro velitele Čapka připravili cvičný výjezd, který musel absolvovat celý, od obléknutí do zásahového obleku, přes velení cestou k zásahu od hasičů z Heřmanovy huti zapůjčeným vozem CAS K24 Liaz, až po hašení hořící "mašinky" vysokotlakým proudem.
Kolegové mu nezapomněli připomenout ani dávnou příhodu, kdy před mnoha lety ve spěchu na výjezd přijel s ovladačem na televizi místo radiostanice. I včera proto v kapse kolegy připraveného zásahového obleku ovladač našel, jako připomínku starých časů.
Po návratu na základnu se drážní hasiči s velitelem Čapkem rozloučili slavnostním nástupem a popřáli mu mnoho spokojených let v důchodu i mnoho úlovků při jeho oblíbeném rybaření.
"Veliteli, přejeme ti hlavně pevné zdraví a mnoho úspěchů v další etapě života," vzkazují nyní již panu Čapkovi Drážní hasiči Plzeň.
Za redakci veliteli Čapkovi gratulujeme k mnoha letům výborné služby a přejeme do budoucna jen to nejlepší.