Foto

Nehoda blokuje jednu z nejrušnějších křižovatek v Plzni

U nehody Tesly zasahovali plzeňští hasiči poprvé, museli se za pomoci manuálu vypořádat i s vysokonapěťovým okruhem

úterý 14. září 17:44 , aktualizace 18:22

Hasiči Nehody

Partner článku – D.S.D. METAL plus

     Dnes před čtvrtou hodinou odpoledne došlo na křižovatce ulic U Prazdroje, Sirková, Tyršova a Pražská k dopravní nehodě, při které se střetly dva osobní vozy. Podle informací z místa vjel mladý řidič s Mercedesem do křižovatky ze Sirkové ulice na červenou a narazil do něj řidič s vozem Tesla Model S jedoucí z Tyršovy ulice na zelený signál. Řidič v Mercedesu cestoval sám, v Tesle cestoval řidič se spolujezdkyní.

     Při nehodě naštěstí nedošlo ke zranění osob, ale protože z vozidel unikaly provozní kapaliny a navíc se jednalo o nehodu elektromobilu, vyjeli na místo i hasiči, aby zajistili protipožární opatření a úklid vozovky. Ačkoli elektromobilů u nás zatím moc nejezdí, jsou hasiči stejně jako u ostatních aut vybaveni plánky a manuály ke všem těmto vozům, aby byli v případě nehody schopni nejen odpojit baterii, ale také, když by bylo potřeba, aby věděli kde a jak přestřihnout sloupky vozu v případě vyprošťování zaklíněných cestujících.

     V tomto dnešním případě, ačkoli se jedná asi o první nehodu elektromobilu Tesla v Plzni, hasiči v rychlosti zjistili, kde se odpojuje vysokonapěťový okruh vozidla a tím zabránili možnosti dalších komplikací po nehodě. Podle hasičů je totiž u elektromobilů třeba mít na paměti okruh vysokého napětí, který by sice systém elektrických vozidel měl  při nehodě sám odpojit, ale stoprocentní jistotu máte až v okamžiku, kdy otočíte klíčkem ve spínací skříňce do polohy nula a zapnete nebo zatáhnete parkovací brzdu, vyjmete speciálně označenou pojistku vysokonapěťového obvodu a rozpojíte speciální konektor v místě takzvaného záchranářského odpojení nebo servisní pojistku. Navíc se musí odpojit i klasická baterie pro spotřebiče vozidla na 12 voltů.

     Policisté na místě u obou řidičů vyloučili požití alkoholu a okolnosti nehody dále šetří. Místo je s opatrností průjezdné, ale nehoda komplikuje provoz a v okolí křižovatky tak vznikají dlouhé kolony vozidel. Celou situaci výrazně komplikuje, že systém vozu Tesla po vystřelení airbagů část elektrických okruhů odpojí automaticky a tím dojde mimo jiné k zabrzdění všech kol. Vůz po nehodě tak není možné z místa odtlačit ani odtáhnout a bude třeba počkat na odtahový vůz vybavený "rukou".


 


D.S.D. METAL plus

Požádní ochrana a bezpečnost práce. Společnost, která Vás může ochránit před ohněm.