Proč inzerovat právě u nás? I vy můžete inzerovat na největším zpravodajském webu v západních Čechách
Foto

Řidiči pozor! Právě se uzavřely podjezdy u hlavního nádraží v Plzni

Hodně řidičů zákaz vjezdu zjistilo teprve u značek a vznikají zde zmatky

22. ledna 2017 23:51 , aktualizace pondělí 23. ledna 07:19

Doprava

     Dnes ráno se přesně dle dlouhodobého plánu uzavřely podjezdy u hlavního nádraží v Plzni a uzavírka se bude týkat i chodníků. Podle informací z místa zatím velké množství řidičů uzavření zjišťuje až těsně u uzavírky a otáčí se před značkami, mnoho dalších však zákazy vjezdu příliš nerespektuje a snaží se místem projíždět. V současné chvíli však nedochází kvůli uzavírce k větším dopravním komplikacím.
     Průjezd je umožněn pouze tramvajím, ale i ty z důvodu úprav tramvajové tratě čekají krátkodobé i několikadenní výpadky. Po tuto dobu bude samozřejmě vždy zavedena náhradní autobusová doprava po objízdných trasách.

     Trolejbusová linka 12 bude nově jezdit po Anglickém nábřeží, kolem pivovaru, na most Nad nádražím, sjede do Železniční ulice, kde budou nově zastávky u výstupu z podchodu pro chodce skrz nádraží. Pak budou trolejbusy pokračovat do Koterovské, kde se napojí na současnou trasu. 

     Autobusové linky 35 a 57 nebudou zajíždět k Ježíšku, ale z Americké pojedou Sirkovou, ulicí U Prazdroje do Šumavské, na zastávce Hlavní nádraží pod budovou soudu budou mít novou počáteční stanici.

     Noční autobusy budou z Americké odbočovat do Prokopovy ulice, pak zahnou na Most Milenia a budou najíždět na svoji trasu.

     Cílem projektu, za kterým stojí Správa železniční dopravní cesty, je modernizace železniční stanice, zejména dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská, součástí bude i rekonstrukce Mikulášské ulice včetně celého prostoru přednádraží, rekonstruována bude i tramvajová trať.
     Po dokončení stavby nabídne železniční uzel Plzeň zrekonstruovaná nástupiště, nový podchod s napojením na nový autobusový terminál i kompletně vyřešený prostor přednádraží.  

     Město Plzeň této stavby využije k rozšíření a zahloubení Mikulášské ulice pod železničními mosty. „Tím dojde k zajištění požadované podjezdné výšky pod mosty a k zlepšení šířkového uspořádání jízdních pruhů a chodníků,“ vysvětlil David Malán z Odboru investic Magistrátu města Plzně.
     Po dokončení stavby tak bude možno pod jižním mostem (blíže ke Slovanům) jezdit ve dvou jízdních pruzích, přičemž jeden bude sloužit pro přímý směr a jeden pro pravé odbočení z centra na most Milénia.
     Ve směru od Slovan bude vybudován samostatný jízdní pruh umístěný mimo tramvajové těleso. Most blíže k Americké ulici bude ve směru na Slovany rozšířen na tři jízdní pruhy (dva pro přímý směr a jeden pro levé odbočení k nádraží). Ve směru do centra se počet jízdních pruhů měnit nebude.
     Nové mosty rovněž umožní vybudovat samostatnou cyklostezku podél chodníku ve směru z centra na Slovany.
     Město Plzeň se na této stavbě bude podílet částkou cca 82,3 milionu korun včetně DPH.